قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

مطالعات مقدماتی بزرگراه اهر– کلیبر- مرز جمهوری آذربایجان

سه راهی رحیم آباد-دانسفهان-بوئین زهرا و دانسفهان-سه راهی شامی شاپ
مطالعات توجیه اولیه و نهایی ساماندهی، بهسازی و احداث باند دوم سه راهی رحیم آباد-دانسفهان-بوئین زهرا و دانسفهان-سه راهی شامی شاپ
خرداد ۹, ۱۳۹۶
شهرداری منطقه ۱
انجام خدمات عامل چهارم درشهرداری منطقه ۱ تهران
خرداد ۹, ۱۳۹۶

مطالعات مقدماتی بزرگراه اهر– کلیبر- مرز جمهوری آذربایجان

بزرگراه اهر– کلیبر- مرز جمهوری آذربایجان

در جهت بهبود شبکه ارتباطی شمال غرب کشور و نیز بهبود دسترسی مردم منطقه اهر، هوراند، آبش­آحمد، محمد بیگلو، اصلاندوز و پارس­آباد مطالعات مقدماتی احدث بزرگراه اهر- هوراند- مرز آذربایجان در دست اقدام قرار گرفته است. رشد و توسعه نقاط مرزی (از جمله برنامه مصوب گمرکهای پاس­آباد و اصلاندوز)، فعالیت منطقه در زمینه داد و ستد با کشور آذربایجان، ارتباط سریع و ایمن بین شهرهای کوچک با مراکز استان، از جمله عواملی هستند که لزوم برنامه­ریزی برای احداث و بهسازی محورهای ارتباطی اهر تا مرز آذبایجان را معین می­نمایند. تصادفات و نقاط سانحه­خیز در محورهای موجود که ناشی از غیراستاندراد بودن مشخصات هندسی مسیر به ویژه قوس­های افقی و عمودی و دید ناکافی در قوس­ها می­باشد. در کنار رشد ترافیک منطقه بدون بهبود وضعیت راههای موجود، از دلایل مهم توجیه کننده افزایش مشخصات هندسی مسیر اهر تا مرز آذربایجان به شمار می­رود.  گزینه ۱ بزرگراه اهر- هوراند- پارس­آباد به طول ۱۷۸ کیلومتر، گزینه ۲ اهر- ورگهان- پارس­آباد به طول ۲۰۷ کیلومتر، گزینه ۳ اهر- هوراند- اصلاندوز به طول ۱۴۵ کیلومتر، گزینه ۴ اهر- ورگهان- اصلاندوز به طول ۱۷۴ کیلومتر و گزینه ۵ اهر- هوراند- بیله­سوار به طول ۵/۱۶۷ کیلومتر می­باشد.  گزینه پنجم با مشخصات فنی مناسب برای احداث بزرگراه و استفاده حداکثر از مسیرهای موجود تأمین دسترسی برای ساکنان بیش از ۹۰ شهر و روستا در استان­های آذربایجان­شرقی و اردبیل، توجه به طرح­های بالادستی دردست مطالعه و اجرا مانند سد عمارت و سایر پروژه­های مهم در منطقه، توجه به انتقال بارهای ترانزیت خصوصاً از دریای خزر و باکو به تبریز و مرزهای غربی کشور دارای توجیه اقتصادی است.